עקרונות הבסיס לקמפיין השיווקי הישיר
קמפיין שיווק ישיר אפקטיבי תלוי בכמה גורמים חשובים שחשוב להקפיד עליהם מראש. ראשית חכמה, יש לקבוע קהל מטרה, שכן גם המוצר בעל היתרונות המדהימים והמערך השיווקי המקיף והמבריק ביותר ייכשל באם יופנה לקהל הלא מתאים. שנית, יש למצב את המוצר בשוק , כשטיבו ואיכותו מובאים לידי דגש בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים. שלישית, עלינו לזכור שבעזרת ניסוי וטעייה נגיע לבחינת התוצאות האולטימטיבית: אפשר לבחון תוצאותיו של השיווק הישיר, שכן אפשר יהיה לפנות ללקוחות, לשאול את דעתם על המהלכים השיווקיים ולבחון שינויים אפשריים בהתאם. רביעית, מידת היצירתיות של המהלך השיווקי שיכולה להעלות את שיעורי התגובה והמכירות.
מה לגבי נוסחה מנצחת?
מעוניין לשמוע עיצה מהמומחים? צור קשר עוד היום
בעניין זה יילקחו בחשבון כמה דברים למען הגשמת שאיפות לקוחותינו: מטבע הדברים ,כמו בכל קמפיין שיווקי יש ליצור עניין ותשוקה למוצר, זאת על ידי הבלטת החדשנות והמענה על צרכיו של הקורא. דרך ההצגה תהיה שנונה אך בהירה ומובנת כך שתחכום יתר שעלול לפגוע בשיווק המוצר ייעדר. כך, הלקוח הפוטנציאלי יוכל לדמיין לעצמו כיצד הוא משתמש במוצר וכיצד המוצר משנה את חייו לטובה.
השגת מידע דרך שיווק ישיר
השיווק הישיר מאפשר ניתוח מדויק של תוצאות הקמפיין והשוואת היחס בין הפידבקים שהושגו בפועל במסגרתו לבין ההוצאות שנדרשו להפקתו. מעבר לכך, אפשר להגדיר במסגרת השיווק הישיר את שווי הלקוח החדש אשר יתווסף למערך הלקוחות הקיימים כמו גם שוויים של פרטי המידע האחרים אשר הושגו באמצעות הקמפיין כשבד בבד נבחנת התרומה הכוללת של אמצעי זה לפעילות העסקית. ניתוח מדויק זה של התוצאות, מאפשר זיהוי הלקוחות הפוטנציאלים הממוקדים ביותר, כשעיקר הפעילות תופנה בעתיד אל עבר קהלים אלה, תוך שיפור ניכר של רווחיות העסק.
עלות מול תועלת
השיווק הישיר אינו חף מעלויות המושפעות מרמת ההפקה הנדרשת, בכפוף לקריטריונים הנקבעים מראש. ברם, חרף כל זאת, היעדר גורם מתווך כמו גם הדגש ששיטה זו נותנת לשימור הלקוחות שירצו לרכוש מכם בעתיד שוב את אותו שירות, לא זו בלבד שמהווה אלטרנטיבה זולה יותר לאופציות שיווקיות אחרות אלא גם משיג מטרות חשובות כמו נאמנות מצד הלקוחות לאחר יצירת המצג הראשוני והבלטת ערך המותג.