בניית אתר היא לא עניין של מה בכך. על אף שכיום צצים כפטריות אחרי הגשם בוני אתרים, מדובר במשימה מורכבת, והיא מצריכה מקצועיות, יצירתיות, תשוקה אל העולם הווירטואלי ולא פחות מכך- הבנה בתחום השיווק. לבניית אתר לא נכונה כמובן שיש השפעה מכרעת על הצלחתו של העסק, ולכן, אין יותר מידי מקום לטעויות. כדי להימנע מ"פקשושים", וכדי לבנות אתר לתפארת, קבלו את רשימת הטעויות שלא כדאי שתפלו בהן בעת בניית האתר.
1. לבנות אתר מבלי להגדיר את היעד שלשמו הוא נבנה
הגדרת המטרה לשמה נבנה האתר נשמעת ברורה מאליה, ועדיין בוני אתרים רבים שוקדים על אתר שייראה אלגנטי, רציני ובולט, מבלי להבין לחלוטין את הצרכים של לקוחותיהם. אתר שמשמש כחנות ווירטואלית, ושמטרתו היא להגדיל את המכירות ייראה שונה לחלוטין מפורטל שנועד לספק תוכן לגולשים.
שורה תחתונה, רק לאחר שתובן המטרה שעומדת מאחוריי בניית האתר, ניתן יהיה לגשת לתכנון שלו, באופן שגם יממש את המטרה.
2. בחירת עיצוב שאינו מתאים לקהל היעד
עיצוב הוא אחד מהנדבכים המרכזיים בבניית אתר, והוא חייב להיעשות באופן שמתאים לקהל היעד.
אתר של עסק לפרסום מודעות אבל צריך להיות מעוצב באופן יחסית קודר ועם צבעים כהים, אתר שפונה לילדים צריך להיראות שובבי ונמרץ ואילו אתר של חברת הייטק צריך לשדר רצינות ואמינות. העיצוב יכול לסייע בהעברת המסר העסקי הרצוי, ולכן יש לבחור את הקו העיצובי בקפידה ובאופן מושכל.
3. שילוב יתר של אנימציות, סרטונים וטכניקת פלאש
נכון שאתר צריך להיראות מרשים ולמשוך תשומת לב, אבל כל זה לא אומר שעליו להיראות "רועש" מידי, צבעוני וצעקני באופן אגרסיבי. במילים אחרות, כדאי להימנע מ"אובר דואינג" וללכת על פשוט.
ליאונרדו דה וינצ'י אמר פעם, הרבה לפני עידן האינטרנט, שהפשטות היא התחכום האולטימטיבי. הוא כנראה לא ידע עד כמה תהיה רלוונטית האמירה שלו שנים לאחר מכן, בהתייחס למציאות הווירטואלית.
4. בניית אתר ללא ידע בקידום אתרים
נכון שבניית אתר וקידום אתר הם שני דברים שונים, אך הם משלימים זה אתר זה, ולא ממש יכולים לבוא האחד בלי השני. אתר צריך להיבנות בידיעה, שמיד כאשר יעלה לאוויר הוא יצטרך לעבור פעולות שיקדמו את הדירוג שלו במנועי החיפוש, ולכן בונה אתרים מקצועי צריך גם להבין בקידום אתרים.
5. בחירת פונט או צבע פונט בלתי ניתנים לקריאה
לא משנה כמה יוצא דופן וייחודי יהיה העיצוב שלו, אתר שהטקסט שלו יהיה בלתי קריא יבריח גולשים ממנו באותה המהירות שבה הם נכנסו אליו. אם הפונט יהיה קטן מידי או אם הצבע שלו לא יתכתב טוב עם גוון הרקע של האתר, כך שיידרש מאמץ רב לקריאה, לא משנה כמה התכנים באתר יהיו אטרקטיביים ומועילים- גולשים יברחו ממנו די מהר.
6. בחירה לא נכונה של שם דומיין
שם הדומיין הוא כמו תעודת הזהות של העסק, ולכן, הוא צריך להיות דומה לשם האתר ולשמו של בית העסק, הוא צריך להעביר את המסר הרצוי וליצור גירוי ראשוני עבור קהל היעד הרלוונטי. מעבר לכך, שם דומיין צריך להיות קצר (לא יותר מ-10 תווים), וויזואלי, ברור וקליט.
7. חוסר בתמונות
אומרים שתמונה שווה אלף מילים. אם אכן, כמו שבוני אתרים טוענים, "התוכן הוא מלך", הרי שתמונות הן הרבה יותר מכך. לצד הטקסט, חשוב מאוד לשלב תמונות. גולשים אוהבים תמונות, הן מושכות את תשומת ליבם, משאירות אותם זמן רב יותר באתר ופעמים רבות, כאשר מדובר ברכישה של מוצר חדש, הן גם מסייעות בבחירתו.