מהו עיצוב רספונסיבי ומהי חשיבותו?
כבר לא מספיק שאתר ייראה טוב ושהעיצוב יעניק חזות מקצועית – היום, כשיש אפיקים שונים שניתן לגלוש בהם (כמו הסמארטפונים), עלינו להתאים את האתר לכל אחד מהם, כדי שכל מבקר יזכה לאותה חווית גלישה. כדי שגם מי שנכנס מהפלאפון שלו, מהמקרן במשרד או מהמחשב הנייד הקטן, יוכל להנות מהאתר, אנחנו זקוקים למה שנקרא עיצוב רספונסיבי. עיצוב רספונסיבי הוא מכלול של כלים וטכניקות שמעניקות לעיצוב יכולת להשתנות בהתאם לגודל ולרזולוציה של הדפדפן ואופי המכשיר שממנו נכנסו לאתר. עיצוב רספונסיבי גורם לרכיבי האתר להתאים את הגודל והמיקום שלהם למסך הגולש, כדי לאפשר צפייה אידיאלית באתר. כל אלמנט באתר מותאם ומסודר אוטומטית באופן שייצור את חוויה אופטימלית, לא משנה מאיפה הוא גולש. מלבד החיוניות של עיצוב רספונסיבי,
מדובר גם בשיטה חסכונית – אינכם זקוקים לבנות אתר ספציפי עבור מכשירים ניידים או לסנכרן בין קודי תוכנה שונים. אתם, או הלקוח, מפעילים ומתחזקים אתר אחד בלבד שיש לו עיצוב רספונסיבי – והאתר כבר יתאים את עצמו בכל המקומות. בעבר רבים בחרו לבנות אתר ייעודי עבור הסמארטפונים, כשכל מכשיר היה זקוק להתאמה ספציפית. אם בעבר היינו זקוקים רק ל"גרסת אייפון", כיום מגוון הפורמטים גדול מאוד ובניית אתר ספציפי עבור כל מכשיר היא משימה בלתי אפשרית.
מדי יום רק מושקים עוד ועוד מכשירים כמו סמארטפונים וטאלבטים שמאפשרים גלישה באינטרנט, וצוברים פופולאריות רבה. משום שכיום אחוזי הגלישה דרך המכשירים הניידים רק הולכים וגדלים, כבר אי אפשר להתעלם מהצורך של עיצוב רספונסיבי לכל אתר. באופן זה, ניתן לשמר את חווית הגלישה העשירה וליצור רושם מקצועי ואיכותי אצל המבקרים באתר. במידה ותוותרו על עיצוב רספונסיבי, אדם שייכנס דרך המכשיר הסלולרי שלו ויזכה לתצוגת אתר לקויה ויתקשה לגלוש באתר, יעדיף לצאת ממנו – וכך בעצם הפסדתם לקוח פוטנציאלי. עיצוב רספונסיבי כבר אינו מותרות לאתר – אלא חלק הכרחי ובלתי נפרד ממנו. בביזנס דיזיין אנחנו מקפידים על בניית אתרים עם עיצוב רספונסיבי באופן שמאפשר לאתרים לענות על הסטנדרטים הגבוהים ביותר מכל אפיק גלישה.